Misschien herken je het wel: je muziek is af, en je wil het de wereld in slingeren. Maar hoe geef je daar op een betekenisvolle manier vorm aan? Hoe zorg je ervoor dat je muziek niet alleen gehoord wordt, maar ook écht landt bij het publiek dat bij jou past? Wat zegt een release over jou als artiest, en hoe kun je daarin inhoudelijke keuzes maken die verder gaan dan alleen bereik? Daarover gaan we in gesprek tijdens dit Muzikantencafé, met Koen Keijers van
Boemklap. Boemklap is de creatieve partner voor artiesten, festivals en alle andere partijen die zich in de muziekindustrie bewegen. Boemklap werkte bijvoorbeeld al met artiesten zoals Bente, Merol en Chef'Special en met festivals zoals Down the Rabbit Hole, Drift en Lowlands.
Tijdens deze avond komen er verschillende aspecten van muziek releasen langs. Hoe maak je bijvoorbeeld een releaseplan? Wat is communitybuilding, en waarom is dat zo belangrijk? En hoe kun je het creëren van content het beste aanpakken? Wat is de rol van en zijn de gevolgen van AI voor muziekmarketing? Naast deze vragen is er deze avond ook alle ruimte voor jouw input en vragen. juist de content die niet direct over je muziek gaat die de beste resultaten oplevert. Dat en meer komt aan bod in deze workshop.