Muzikantencafé is dé dinsdagavond voor Nijmeegse muzikanten en professionals in spé om kennis op te doen en te delen. Bij elke editie nodigt Schuum in het café van De Basis een andere expert uit die je alles kan vertellen over een specifiek aspect van de muziekscene. Elke editie staat in het teken van een ander thema, dit keer:

Merch

hoe bouw je een band met je fans? (verplaatst naar september)

Ben je een muzikant op zoek naar unieke en creatieve manieren om je fans te betrekken en je muziek te promoten? Dan mag je ons volgende muzikantencafé niet missen! Na een kleine keynote over de do's and dont's van het verkopen van merch, kan je samen met de expert brainstormen over nieuwe ideeën en bespreken we praktische tips voor het ontwerpen, produceren en promoten van jouw merchandise. Dus, als je als muzikant geïnteresseerd bent in het versterken van je band met je fans en het genereren van extra inkomsten met behulp van merchandise, kom dan langs en laat je inspireren!
Wanneer: Verplaatst naar september 2024
Inloop: 19:30
Aanvang: 20:00
Kosten: €3,50
Locatie: Café De Basis
Je kan een kaartje kopen voor dit evenement via de bovenstaande knop. Wij vinden het belangrijk om steeds meer op eigen benen te staan om muzikanten te kunnen blijven ondersteunen. Daarom vragen we nu een kleine bijdrage voor onze muzikantencafés.

Wie is de expert van deze avond?

Romy van Hal

Als expert is Romy van Hal te gast. Zij studeerde in 2020 af aan de Herman Brood Academie, in de richting Music Industry Professional. Eén jaar later richtte zij haar eigen bedrijf op, Mama I Made It. Werkzaam als freelancer focust zij zich nu voornamelijk op de live sector van de muziekindustrie, waaronder het werken als merchandiser. Zo stond zij onder andere achter de merch desk voor artiesten zoals MY BABY, Hang Youth en DOOL, maar ook op festivals zoals Roadburn, Pinkpop en North Sea Jazz verzorgde zij de merchandise.

Romy: "Tijdens deze avond hoop ik vooral duidelijk te maken hoe belangrijk het is om als artiest merchandise te verkopen. Hoe je dit precies kunt doen en hoe je hier het meest uit kunt halen."


































Rene Oelers

René Oelers is een doorgewinterde merchandise-expert met jarenlange ervaring in zowel de productie als verkoop van band- en festivalmerchandise. Hij heeft gewerkt voor bijna alle grote festivals (Lowlands, Pinkpop, Down The Rabbit Hole, Rock Werchter, Pukkelpop en Roadburn). René heeft getourd door Europa, de VS en Japan als merchandiser voor bands als Urban Dance Squad, Beck, 2 Unlimited en Ilse DeLange. Hij is leverancier van merchandise voor talloze bands en festivals, waaronder Red Hot Chili Peppers en Nirvana. Met zijn ervaring als drukker en adviseur heeft René een schat aan kennis opgebouwd op het gebied van bandmerchandise en het opstellen van merchandisecontracten tussen bands en hun management of platenmaatschappijen.
Input voor een volgend muzikantencafé? Contact: pieter@debasisnijmegen.nl

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Uitschakelen